dinsdag 24 januari 2012

De uil

Vandaag ben ik volop bezig met de uil. Met zijn kleuren heb ik me uitgeleefd. Allereerst wilde ik hem naturel schilderen. Tja, en dan gaandeweg wordt het een bonte fantasie uil!




Met het paletmes heb ik er laagje voor laagje structuur op gebracht(vandaar dat je een tijdje niets van me hoorde) Voor zijn lijf heb ik de volgende kleuren gebruikt: Ultra Marine, Gebrande Omber,Phtalo green blue, Turquoise blue en Titanium wit.
De ogen heb ik bewerkt op advies van Laura Hoek. De pupillen zijn niet zwart maar bestaan uit verschillende penseelstreken van Pruisisch blauw gemengd met Gebrande Omber. Dit is denk niet zo goed te zien op de foto. Bij Laura volg ik een cursus portret en model tekenen (Pieter Brueghel in Veghel) Kijk maar eens op haar site www.laurahoek.nl .
Wat ik nu ga schilderen weet ik nog niet, er liggen hier verschillende afbeeldingen in m`n la, maar ik heb nog niet van YES.  Even afwachten tot ik de juiste heb gevonden.

Groetjes,

Jacqueline












1 opmerking: