dinsdag 1 november 2011

Actueel schilderwerk

Mijn schilderwerk heeft geen vaste vormen, alles boeit me qua kleuren en vormen. Vaak heeft het wel een liefelijk of nostalgisch element.
Zo ook dit werk. Ik vond het wel een uitdaging om een Delftsblauwtegeltje op het doek te zetten en daarbij zo min mogelijk kleuren te gebruiken.
Het doek is 80x80. De kleuren die ik gebruik zijn: Ultramarine,Gebrande Omber en Titaanwit.
Zwart gebruik ik expres niet, dit maakt de kleur gelijk zo ``hard``, en gebruik daarom  voor de verschillende donker tinten Gebrande Omber gemengd met Ultramarine.
Hieronder zie je alvast een start, maar dit is nog maar mijn tweede opzet. (de flits maakt het blauw net iets te flets)


Oh ja deze heb ik onlangs gemaakt de IJsvogel . Deze bekende vogel zit nu al bijna een jaar voor mijn neus op de agenda! De kleurenpracht is werkelijk schitterend en kon de verleiding niet weerstaan om hem met mijn penseel beter te leren kennen.........
groetjes Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten